Minulý týden prodala automobilka Volkswagen čtyřistapadesátý vůz Bugatti Veron s názvem La Finale. Jak název vypovídá, je posledním vozem své značky.
Majitelem se stal anonymní kupec z Blízkého východu a v přepočtu jej kabriolet varianty Grand Sport Vitesse o výkonu 1200 koní vyšel na 65 milionů korun. Kdo by chtěl tento ojedinělý kus vidět na vlastní oči, bude mít příležitost na autosalonu v Ženevě.
Automobilka se rozhodla s výrobou skončit z ekonomických důvodů a není divu, vždyť na každém voze prodělala 4,6 milionů Eur (když se bude počítat i cena vývoje). Výrobu dotovaly ostatní značky koncernu – Škoda, Audi, Porsche.
Přestože je výroba Veronu prodělečná, dá se chápat jako ukázka schopnosti být konkurenceschopným hráčem. Především se jednalo o ukázku toho, že je náš svět schopen vyrobit auto pro běžné denní užívání s výkonem 1001 koní a maximální rychlostí přes 400 km/h.
Konec výroby ale údajně z daleka neznamená konec rychlých vozů. V současné době pracuje na novém vozu značky Bugatti, který by měl být dokonce o čtvrtinu silnější než poslední kousek. Prvního takového vozu bychom se mohli dočkat na přelomu let 2015/2016.
Jarda
foto: “Bugatti Veyron – BCN motorshow 2009″ by Xavigivax