Česká republika je e-shopovou velmocí, aby bylo podnikání úspěšné, je potřeba mít mimo žádaného zboží také dobrou cenovou politiku a kvalitní e-shop. Rozhodli jste se také provozovat vlastní internetový obchod? Jak by měl vypadat a co by měl splňovat, aby byl úspěšný?
Když není peněz nazbyt
Založit e-shop nemusí přijít na desítky tisíc korun. Přesvědčte se sami, uvidíte, že když do vyhledávače zadáte např. klíčová slova e-shop levně odkaz, najdete hned několik možných řešení.
Každému by se samozřejmě líbilo mít unikátní e-shop řešený na míru. Pokud máte dostatečný kapitál, samozřejmě se do jeho tvorby můžete pustit. Pokud však nemáte ani kapitál, ani jasnou představu, jak by měl váš internetový obchod vypadat a co by měl všechno obsahovat, je tu možnost jeho pronájmu či jeho tvorba zdarma.
E-shop zdarma není utopie, využít můžete například řešení od shoptetu. Stačí využít tarif FREE. Tento tarif je určen pro malé internetové obchody, které plánují prodávat malé množství zboží a jejich cílem je pouze máloproduktový e-shop. Tarif zdarma však najde využití i u podnikatelů, kteří mají unikátní produkt, stejně jako u eshopů, které chtějí vytvořit samostatný e-shop pro podporu prodeje akčního zboží.
Zákazník vždy na prvním místě
Správný e-shop by měl plnit funkci výkladní skříně, prodavače a pokladní najednou.
Ať už se rozhodnete pro řešení e-shopu na míru a budete jej stavět od píky, nebo pro pronájem e-shopu je důležité, aby byl přehledný s výraznými obrázky. Nakupování v něm musí být přehledné, jednoduché a intuitivní.
Současně musí e-shop obsahovat všechny zákonné informace a jakékoli informace navíc o produktech či společnosti jsou jen přínosem.
E-shop by měl být transparentní v tom smyslu, že zákazník musí jasně vidět ceny a znát předem všechny poplatky. Skryté poplatky jsou totiž jednou z nejčastějších příčin bránící dokončení objednávky.
Zákazník musí také snadno dohledat vaše iniciály a pochopitelně i obchodní podmínky, které musí být v souladu s platnými předpisy.
Nákupní košík by měl být stále viditelný v záhlaví. Měl by obsahovat počet položek a jejich celkovou cenu. Zároveň musí být odkazem na stránku nákupního košíku.
Tip: Při zakládání svého internetového obchodu se vždy vžijte do kůže zákazníka a podívejte se na něj jeho očima.